Friday, April 22, 2011

~PERSEDIAAN BAKAL PENGANTIN PEREMPUAN~

salam

Ini hanya tips untuk bakal pengantin perempuan...

a)  sebulan sebelum bernikah, mula membelek diri, belek muka, buat facial dan rawatan wajah.

b)  2 minggu sebelum bernikah, mula pakai lulur, mandi sauna.Tujuan nak buang kerak dan daki yang ada.

c)  1 minggu sebelum bernikah, buat mandi susu untuk lembutkan kulit.

d)  3 hari sebelum bernikah, buat urutan badan...

e)  Beli sedikit keperluan bersolek, beli minyak wangi.

f)  Beli cadar pengantin yang cantik dan lembut, jadikan kamar pengantin seperti syurga.

g)  Ada wangian terapi atau aromaterapi.





Perkara ini tidak memerlukan kos yang tinggi jika korang bijak buat sendiri...
Pakaian semasa majlis pernikahan, jangan beli yang mahal berlace, kalau hanya untuk pakai sekali...

Kalau ada baju saudara, atau sepupu atau teman, pinjam sahaja untuk waktu bernikah...
Yang tidak boleh pinjam ialah baju tidur malam...


Tu kena beli sendiri...
Kenapa kena buat semua ni? Untuk bakal suami...
Sebab tu jangan minta duit ibu bapa untuk keperluan diri bagi mempersembahkan pada suami
( jika tidak bekerja) gunakan wang hantaran yang diberikan....


p/s : huhuhu nebes sgt...

3 comments:

cheQmOomOo said...

tips dr bakal penantin :)

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

Kongsi-kongsi.. jangan simpan sorang-sorang sebab dengar cakap setan

1)Ketika anda membawa Al-Quran, respon syaitan ialah biasa-biasa saja…tengok je..
2)Ketika anda membukanya, syaitan mulai curiga.
3)Ketika anda membacanya, dia resah dan gelisah.
4)Ketika anda memahaminya, dia mula terkejang-kejang
5)Ketika anda mengamalkan Al-Quran dlm kehidupan setiap hari. Dia stroke. …………

Teruskan membaca Al-Quran & mengamalkannya agar syaitan terus stroke .
Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya.
Syaitan kata “jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung !”
SEBARKAN LAH~~ Jangan dengar bisikan syaitan.

Wallahualam

kalau nak gambar tu just tekan gambar tu..

Pencetus Ilham said...

wowww....
heheh ida..jgn lupe wat sume tips2 tuh ok? hik3..

 

Blog Template by BloggerCandy.com